Лайфхак: Як позбутися колекторів

Фрол Антонов
Полиция
Полиция

Раніше ми публікували інформацію про те, що колектори часто працюють поза правовим полем і їх вимоги незаконні. Ознайомитися з цією інформацією можна за посиланням: "Як не платити колектору"

Нав'язливість колекторів іноді переходить усі межі. Коли залякування і погрози перестають діяти по відношенню до позичальника, вони переходять на поручителів. А тут починається найцікавіше:

"Щоб не стати жертвою шахраїв, у колекторів відразу треба просити показати документи, які підтверджують, що ви поручитель по кредиту. Якщо таких не надають, грублять і вимагають грошей, як це зазвичай відбувається, звертайтеся до правоохоронних органів. Колекторів можуть притягнути до кримінальної відповідальності за статтею "вимагання", — коментує адвокат Ростислав Кравець.

Що потрібно, щоб не стати жертвою шахраїв?

  1. Переконатися в законності вимоги колектора.
  2. Вимагати надати договір поручительства.
  3. Звернутися в поліцію.
  4. Включити переадресацію вхідних дзвінків.

Як було сказано спочатку, колектори часто працюють не за законом і "вибивають" гроші будь-яким способом. Доведеться зайнятися цим питанням і вивчити його. У разі, якщо колектори будуть сильно наполегливі, вимагати від них надання всіх документів в т.ч. договір поруки. У разі, якщо переконані, що дії колекторів поза законом, звертайтеся в поліцію. Вимагання переслідується по закону.

Ось ми і підійшли до самого Лайфхаку: переадресуйте дзвінки від колекторів в поліцію.

Адвокат Ростислав Кравець: "Вашу справу буде вести слідчий. Його контакти повідомлять в правоохоронних органах. Я радив би дзвінки від колекторів переадресовувати на телефон слідчого. Шахраї за день дістануть його і той відразу відкриє кримінальне провадження".

Можна переадресувати всі дзвінки в принципі (безумовна переадресація), але це поганий варіант, навіщо слідчому отримувати дзвінки від Ваших друзів або родичів? Тому потрібно включити спеціальну переадресацію - без відповіді.

Що потрібно зробити для налаштування переадресації:

  1. Зберегти номери колекторів в телефонній книзі і не відповідати на їх дзвінки.
  2. Включити переадресацію не прийнятих викликів (без відповіді). Для цього уточніть комбінацію активації цієї послуги у свого оператора стільникового зв'язку. Наприклад у Київстар це: **61*+380xxxxxxxxx#

Дана послуга безкоштовна, але дзвінки переадресовані з Вашого номера в поліцію будуть оплачуватися згідно Вашого тарифу (найчастіше дзвінки всередині однієї мережі безкоштовні, добре, якщо номер слідчого того ж мобільного оператора. Якщо ні, є "пакетні" хвилини на інших операторів, швидше за все їх вистачить, щоб колектори перестали дзвонити).

Ми писали про те, що У банках знизилася кількість проблемних кредитів. За даними НБУ в 2017 році частка проблемних кредитів у загальному портфелі банків становила 58%. Не дивлячись на те, що 2020 рік виявився для багатьох, м'яко кажучи, складним, частка проблемних кредитів знизилася до 43%.

Читати також