Лайфхак: Як позбутися колекторів

Фрол Антонов
Полиция
Полиция

Раніше ми публікували інформацію про те, що колектори часто працюють поза правовим полем і їх вимоги незаконні. Ознайомитися з цією інформацією можна за посиланням: "Як не платити колектору"

Нав'язливість колекторів іноді переходить усі межі. Коли залякування і погрози перестають діяти по відношенню до позичальника, вони переходять на поручителів. А тут починається найцікавіше:

"Щоб не стати жертвою шахраїв, у колекторів відразу треба просити показати документи, які підтверджують, що ви поручитель по кредиту. Якщо таких не надають, грублять і вимагають грошей, як це зазвичай відбувається, звертайтеся до правоохоронних органів. Колекторів можуть притягнути до кримінальної відповідальності за статтею "вимагання", — коментує адвокат Ростислав Кравець.

Що потрібно, щоб не стати жертвою шахраїв?

  1. Переконатися в законності вимоги колектора.
  2. Вимагати надати договір поручительства.
  3. Звернутися в поліцію.
  4. Включити переадресацію вхідних дзвінків.

Як було сказано спочатку, колектори часто працюють не за законом і "вибивають" гроші будь-яким способом. Доведеться зайнятися цим питанням і вивчити його. У разі, якщо колектори будуть сильно наполегливі, вимагати від них надання всіх документів в т.ч. договір поруки. У разі, якщо переконані, що дії колекторів поза законом, звертайтеся в поліцію. Вимагання переслідується по закону.

Ось ми і підійшли до самого Лайфхаку: переадресуйте дзвінки від колекторів в поліцію.

Адвокат Ростислав Кравець: "Вашу справу буде вести слідчий. Його контакти повідомлять в правоохоронних органах. Я радив би дзвінки від колекторів переадресовувати на телефон слідчого. Шахраї за день дістануть його і той відразу відкриє кримінальне провадження".

Можна переадресувати всі дзвінки в принципі (безумовна переадресація), але це поганий варіант, навіщо слідчому отримувати дзвінки від Ваших друзів або родичів? Тому потрібно включити спеціальну переадресацію - без відповіді.

Що потрібно зробити для налаштування переадресації:

  1. Зберегти номери колекторів в телефонній книзі і не відповідати на їх дзвінки.
  2. Включити переадресацію не прийнятих викликів (без відповіді). Для цього уточніть комбінацію активації цієї послуги у свого оператора стільникового зв'язку. Наприклад у Київстар це: **61*+380xxxxxxxxx#

Дана послуга безкоштовна, але дзвінки переадресовані з Вашого номера в поліцію будуть оплачуватися згідно Вашого тарифу (найчастіше дзвінки всередині однієї мережі безкоштовні, добре, якщо номер слідчого того ж мобільного оператора. Якщо ні, є "пакетні" хвилини на інших операторів, швидше за все їх вистачить, щоб колектори перестали дзвонити).

Ми писали про те, що Що робити, якщо банк вимагає сплатити за старими кредитами. "За позику віддяка", або чому банки взялися за старе?

Читати також