POS термінали з ідентифікацією особи: Зручність або тотальний контроль?

An2an
Ідентифікація по обличчю
Ідентифікація по обличчю
Зображення: twitter.com

У ПриватБанку повідомили, що запускають POS-термінали з ідентифікацією особи.

Навіщо потрібна така послуга? - можливість оплати товарів і послуг без наявності картки.
З огляду на поточну ситуацію здійснення платежів за товари та послуги, коли практично кожен другий використовує безконтактну оплату через смартфон, годинник і навіть кільце (технологія NFC), поява цієї послуги виглядає трохи дивно. Тобто клієнт повинен забути не тільки карту, але і смартфон, що трапляється вкрай рідко.

Але можна розглянути і іншу ситуацію, коли в магазин прийшов літній чоловік, забув свою карту, а телефон у нього кнопковий. Тоді дана функція буде цілком доречна. При цьому фізична відсутність карти знижує ймовірність шахрайства до мінімуму. Але ... Щоб активувати цю функцію потрібен смартфон! Але нюанси на цьому не закінчуються. Про це далі і піде мова.

Що ж потрібно, щоб сплатити товари і послуги своїм обличчям?

  1. Поновити мобільний додаток Privat24
  2. Активувати в цьому застосунку функцію FacePay24,
  3. Зробити в додатку три знімки обличчя з різних ракурсів і прив'язати до них обрану банківську карту.

Тепер можна оплатити товари і послуги обличчям, але за умови, що термінал підтримує цю функцію. Зараз є всього 260 POS-терміналів, а до кінця 2020 року банк планує запустити 7 700 точок з можливістю цієї послуги.

А тепер про зручності.
За умови, що клієнт забув карту, смартфон і прийшов в магазин, де є такий POS-терміналах (Android PAX) з ідентифікацією особи, після введення суми необхідно вибрати на терміналі "оплата обличчям", подивитися на фронтальну камеру терміналу, натиснути кнопку "оплатити" і підтвердити операцію введенням "пін-коду". Ті, хто користуються смартфонами при оплаті товарів і послуг вкрай рідко використовують PIN-код, тож можуть його не пам'ятати. Відновити код можно за допомогою смартфону, але, якщо він є, навіщо такі складнощі?

Про безпеку:
Прес-служба банку повідомляє, що: "FacePay24 використовує одну з провідних в світі систем автоматичного розпізнавання осіб Amazon Rekognition і забезпечує повну безпеку персональних даних клієнтів".

Однак не варто забувати, що база даних все одно зберігається десь на сервері, а витік даних з будь-якого банку це лише питання часу. Більш того, це новий рівень тотального контролю, адже тепер буде відомо коли, де і хто саме здійснював ті чи інші покупки.

Користуватися чи ні, вирішувати лише Вам.

Ми писали про те, що Банк заблокував картковий рахунок. Що робити?. Суперечка виникла між "ПриватБанком" та його клієнтом, якому повідомили, що було скоєння шахрайських дій з карткою. Верховний суд розібрався, чи може банк блокувати картку клієнта, якщо помічає підозрілі операції.

Читати також