Чотири причини смерті банків від "рук" штучного інтелекту

An2an
Штучний інтелект
Artificial intelligence
Зображення: A Health Blog

У нещодавно опублікованому дослідженні "The New Physics of Financial Services" можна знайти багато цікавого, але в нашому випадку мова піде про банки.

По-перше, далеко не всі банки стануть банкрутами, швидше відбудеться їх реорганізація або поглинання. Але наступна інформація подається практично як факт, що невеликі банки просто не зможуть конкурувати зі штучним інтелектом великих фінансових структур.

Отже, чотири причин, які можуть стати "кінцем" епохи "середнячків":

  1. Великі фінансові організації можуть дозволити собі зберігати та обробляти велику кількість інформації (даних), а використання штучного інтелекту стане настільки ефективним, що слово конкуренція тут буде просто недоречне. Все це призведе до того, що "середнячки" будуть змушені купувати послуги у "великих" гравців фінансового ринку.
  2. Інформація про клієнта стане не просто інформацією, а засобом для здійснення операцій. Якщо зараз за нами стежить google, apple та інші компанії, що надають послуги в Інтернет, то наступним етапом стане контроль "життя" з боку фінансових структур. Рівень штучного інтелекту дозволить створювати унікальні персональні пропозиції для клієнтів. Це хоча зручно, проте лякає. Про кожну людину знатимуть все. Погодьтеся, вже зараз важко відмовитися від багатьох функцій та послуг, які виникають завдяки персоналізації, а що буде, коли це торкнеться не тільки Інтернету, а життя в цілому? Це може стати такою сильною звичкою, що відмовитися від цього просто не буде можливо ,та стане черговою залежністю від технологій й буде прирівнюватися до наркотичної.
  3. Artificial intelligence (AI) - штучний інтелект може стати посередником, ще однією ланкою між послугами різного роду. Об'єднавши не тільки послуги, але і посередників AI сформує комплексну послугу. Іншими словами, вийде якийсь агрегатор, який надасть те, що до цього могли лише кілька різних компаній. Зараз поточний рахунок відкривається в банку, інвестують через компанії з управління активами, грають на валютному ринку і купують цінні папери за допомогою різних брокерів, все це в різних компаніях і різних місцях. Але при використанні AI клієнт про це не буде навіть підозрювати.
  4. З огляду на перші три пункти, фінансові організації та банки можуть піти по новій гілці розвитку. Набагато вигідніший та ефективніший буде сервіс з наданням однієї послуги на високому рівні, ніж наявність великого переліку послуг. Оскільки в цьому випадку штучний інтелект вибере цю організацію для комплексу послуг, що надаються кінцевому клієнту. Клієнт при цьому і знати не буде, яка саме організація була використана AI для проведення тієї чи іншої фінансової операції.

Як бачимо, переваги штучного інтелекту очевидні. Чи візьметься хтось вивчати можливі проблеми від подібного розвитку подій? Так як зараз використання AI це лише спроба і вивчення потенційних можливостей. Ще ніхто не має достатньо досвіду, щоб зважити всі "за" і "проти" використання AI, тим більше у фінансовій організації. Все це нам ще належить дізнатися, але статися це може вже в найближчому майбутньому.

У згаданому вище дослідженні окремим пунктом згадується той факт, що центральним банкам належить адаптуватися до майбутніх змін. Їх роль і функції можуть бути в корені змінені. Якщо зараз НБУ (центральні банки) стежать за грошовими потоками, то в майбутньому, можливо, їм доведеться стежити за інформаційними. "Біг дата" які зараз зберігаються в абсолютно різних місцях, використання "хмарних сховищ", все це призведе до того, що регуляторам фінансових ринків доведеться змінюватися розширюючи і контактуючи з центральними банками всіх країн. Спроби уніфікувати поняття і посилити контроль за персональними даними вже робляться в Європі, але все одно ще немає єдиного формату, за яким можна було працювати в будь-якій країні світу, а значить, виконувати функції регулятора в майбутньому, з поточним підходом, буде неможливо.

Повна версія дослідження Світового Економічного Форуму (World Economic Forum).

Ми писали про те, що НБУ: стало простіше відкрити і закрити банківський рахунок. Зміни в законодавстві щодо процедури банкрутства спричинили за собою ряд правок в інших законодавчих актах.

Читати також