Взаємозв'язок соціальних мереж та кредитів

Фрол Антонов
Соціальні мережі — сервіс для інформації
Соціальні мережі — сервіс для інформації
Зображення: MyCredit.in.ua

На сьогоднішній день практично більшість українців мають профілі в соціальних мережах.

Старше покоління все ще користується звичними для них "Однокласниками", молоде покоління "ВК". Хоча обидві соцмережі заборонені в Україні, проте проксі-сервера ніхто не скасовував.

Молодь потихеньку переходить і звикає до "Фейсбук". Тут вже немає безкоштовного контенту, але для спілкування з друзями і розміщення фотографій цілком підходить.

Чи замислювався хтось, коли створював соціальні мережі, що їх будуть використовувати для перевірки достовірності наданої інформації в банк для отримання кредиту або для здійснення іншої фінансової операції?

За кордоном давно використовують соціальні мережі в таких цілях. До цього способу перевірки інформації вдаються кредитні компанії, страхові тощо. Великою відмінністю наших компаній від західних, є те, що для перевірки особистої інформації в інших країнах у клієнтів просять дозвіл. Хтось чув, щоб у нас на це питали дозволу?

За якими критеріями здійснюється перевірка клієнтів в соціальних мережах? І як будується рейтинг клієнта.

Розглядають інформацію, яка може допомогти зрозуміти фінансову спроможність. Це може бути список користувачів, на яких підписаний клієнт, тексти повідомлень, публікації матеріалів. При отриманні доступу до пошти, аналізується наявність одержуваних розсилок, чи входять туди різного роду магазини. Також, якщо включена геолокація і можливо простежити пересування, це дає можливість намалювати портрет клієнта наступним чином: місце роботи, житло, часто відвідувані місця (магазини, кафе). Отримавши доступ до списку Ваших контактів або друзів, може бути сформований додатковий портрет кола спілкування, який також впливає на рішення організації, оскільки в цьому списку можуть опинитися люди, які або додадуть Вам "балів", або ж можуть опинитися в списку боржників, що негативно позначиться на Вашому рейтингу. У разі, якщо виявиться розбіжність між наданою інформацією організації (наприклад банку) і тим, що буде знайдено в соціальних мережах це, ймовірно, також стане однією з причин відмови у видачі кредиту.

Якщо Ви не плануєте надавати інформацію третім особам або вести публічний профіль, поміняйте налаштування приватності і дозволяйте бачити сторінку Вашої соціальної мережі тільки друзям.

Намагайтеся не використовувати для входу на інші сайти профіль соціальної мережі, якщо не хочете, щоб це якось позначилося на Вашому портреті клієнта.

Як змінити налаштування приватності в соціальних мережах

Facebook

Змініть настройки публікації, щоб їх бачили тільки друзі. Показуйте свою сторінку та інформацію на ній тільки друзям. За замовчуванням, ваша сторінка є доступною в пошукових системах за межами Facebook. Тут можна відключити цю функцію, обмежити доступ до свого профілю, а також персонально налаштувати, хто може переглядати ваші публікації та контактні дані.

P.S. хочемо нагадати, що з недавнього часу Facebook знає про Вас стільки ж, а може і більше, ніж google, в якому Ви просто здійснюєте пошукові запити або листуєтеся.

Ми писали про те, що В Україні Банки пробачать 300 млрд грн боргів за кредитами. Радісні вісті для боржників, які не можуть повернути борги по кредитах. Але гарні новини не для всіх, борги спишуть тільки тим, хто брав кредити в державних банках.

Читати також