Чорна п'ятниця: чи варто купувати в цей день

Фрол Антонов
Чорна п'ятниця
Чорна п'ятниця

Зараз модно називати "чорну п'ятницю" - ЧП.

Дивишся новини: "У нас ЧП ..." - відкриваєш посилання, читаєш, а там все банально - "чорна п'ятниця".

Історія цієї традиції дуже важлива, адже ця мода на ЧП прийшла до нас з США:
Чорна п'ятниця зазвичай проводиться з 23 по 29 листопада після Дня подяки у США (четвертий четвер листопада). З ЧП починається різдвяний сезон розпродажів. Звичай влаштовувати розпродажі в цей день встановився ще в 19 столітті, а саме поняття «Чорна п'ятниця» з'явилося тільки у 1966 році.

Чорна п'ятниця на стільки сильно була введена в обіг споживача, що в головах людей цей розпродаж асоціюється з максимальними знижками і дешевими товарами. І це цілком логічно, адже кожен хоче купити бажану річ або отримати послугу дешевше. Але для цього існує далеко не один день в році, під ім'ям чорна п'ятниця.

Реклама і маркетинг привели свідомість покупця до такого висновку, що покупка в цей день є безперечною вигодою, але єдиною підставою для цього є тільки два слова - "чорна п'ятниця". Тому маркетологам потрібно віддати належне, робота проведена масштабна і дуже успішна.

Але чи так це? Вже не один рік на просторах інтернету з'являються зображення (фото), де порівнюються ціни до і після "чорної п'ятниці".
У цьому величезна відмінність практично всіх країн від США, де "чорна п'ятниця" - це реальні знижки на товари.

price.jpg

Black friday або чорна п'ятниця

У чому основна відмінність підходу до чорної п'ятниці в різних країнах:

  • США: продати велику кількість товарів через запропоновані знижки і отримати вигоду від кількості проданого.
  • Україна (та ін.): Продати зайве, що не користується попитом, залишки тощо, та й в принципі просто продати.

Як не дати себе ошукати:

По-перше, потрібно почати стежити за цінами задовго до початку "чорної п'ятниці".
По-друге, знайти мінімальну пропозицію, при цьому - актуальну, тому що найчастіше, знову ж рекламний хід маркетологів, пропонують товар за заниженою ціною, але його може не виявитися у наявності.
Третє, стежимо за пропозиціями на обраний товар на різних сайтах різних продавців.

shoes.jpg

Порівнюємо ціни

Так, наприклад, можна порівнювати ціни на товари в Україні на сайті Prom.UA Наприклад пошук по слову "iPhone" видасть величезну кількість пропозицій, але не забувайте, що існує велика кількість пропозицій з продажу б/в, відремонтованих або підробок (репліка). Купівля навіть у великому магазині не захистить покупця від придбання відновленої/відремонтованої (Refurbished) техніки, які продаються як нові. І такі випадки відносно недавно були виявлені з гучним скандалом, коли кілька торгових мереж продавали відремонтовану техніку як нову.

Refurbished — це побутова або комп'ютерна техніка (товари), яка була повернута виробнику по гарантії після продажу, яка була відремонтована (відновлена) і заново відправлена на продаж.

В Україні використовується два статусу у товару: новий і б/в (що був у вжитку) товар; в США ще використовують Refurbished (але такий товар у них продається зі значною знижкою).

В яких випадках товар отримує маркування Refurbished:

  • товар повернули після покупки: виявився дефект або просто передумали.
  • повернення протягом гарантійного терміну;
  • демонстраційна модель на прилавках магазина;
  • повернення при наявності пошкоджень під час транспортування;
  • відзивна компанія щодо усунення браку або поновлення;

І який відсоток знижки продавець не поставив, магазин не буде працювати собі в збиток. Це означає, що ви змогли придбати товар з мінімальною націнкою на поточний момент часу. А тепер задумайтесь, скільки переплачують покупці, які роблять покупки без знижок.

Ціна на різний товар може змінюватися в залежності від сезонності. Наприклад придбання зимової куртки може бути зі знижкою в "чорну п'ятницю" на 10%, а в кінці сезону з 50%. За таким принципом живуть багато європейців, вони купують сезонні товари в кінці сезону або після його закінчення.

horse.jpeg

Націнка на товар до 1000%

У це складно повірити, точніше усвідомити, що на деякі товари в Україні застосовується націнка в 10 разів. Найчастіше це стосується товарів з Китаю. Люди будують бізнес на тому, щоб привезти дешевий товар з Китаю і продати його в Україні за ціною, завищеною в кілька разів. Приклад тому мережі магазинів з "дешевими товарами", цей бізнес побудований саме на цьому принципі - купити дешево, продати подорожче. Але навіть з великою націнкою цей товар буде коштувати дешевше, ніж в брендових магазинах в кілька разів.

Багато хто тільки чули, а багато хто вже робить покупки на AliExpress або Joom (Android) або Joom (iOS). Якщо до цього ми говорили про торгові мережі, які торгують китайським товаром, де бізнес працює з оптом, тобто приватні особи, які привозять невеликі партії товарів і продають їх в Україні. Вони купують товар саме за допомогою "АліЕкспресс" та "Джум".

У самостійному придбанні товару з Китаю немає нічого складного. Завантажуєте мобільний додаток тут або тут, реєструєте профіль в якому вносите дані банківської картки. Карту можна завести окрему або віртуальну, поповнювати безпосередньо перед покупкою товару, якщо боїтеся, що хтось зможе списати з неї гроші.

Ціни на сайті можуть бути вказані у валюті (найчастіше в грн), але розплатитися можна будь-якою картою, в т.ч. гривневої, операція буде здійснена за поточним курсом. Посилка приїжджає за вказаною адресою за 2-4 тижні. Всі покупки застраховані, більш того, продавці готові на багато що, навіть відшкодування грошей, якщо товар не був отриманий або пошкоджений при транспортуванні, щоб їх рейтинг не занижували негативними відгуками.

Ціна на аналогічні товари в Україні, з тією лише різницею, що їх можна купити прямо зараз, вище в 3-10 разів !!!

 

Кожен для себе вирішує сам, почекати місяць чи переплатити.

Ми писали про те, що Чотири причини смерті банків від "рук" штучного інтелекту. У нещодавно опублікованому дослідженні "The New Physics of Financial Services" можна знайти багато цікавого, але в нашому випадку мова піде про банки.

Читати також