10 кроків реєстрації ФОП

Дарья Суп
ФОП СПД ПП ЧП
Частный предприниматель

З початку потрібно розібратися з визначеннями.ФОП, СПД, ПП.

ФОП (фізична особа-підприємець), він же СПД (суб'єкт підприємницької діяльності)
ФОП - абревіатура, яка використовується як в російській, так і українською мовами.
 

Абревіатура ПП найчастіше використовується як альтернатива ФОП, але може мати і альтернативну версію:
- приватний підприємець
- приватне підприємство

Почнемо з другого, чим відрізняється ФОП від ПП (приватне підприємство). ФОП це тільки одна особа, в той час як учасниками ПП можуть бути кілька осіб (в т.ч. і юридичні особи). ФОП відповідає за зобов'язаннями всім своїм майном, а ПП тільки в розмірі внесків до статутного фонду. ФОП здійснює діяльність і управління бізнесом виключно на свій розсуд і судження. ПП управляється або призначеним керівником, або колегіально. Реєстрація ФОП значно простіше, так як при реєстрації ПП необхідно оформити цілий ряд документів (протокол, статут, установчі документи, виписка з реєстру, доручення на керування ПП та ін.).

Якщо ж вирішено працювати самостійно, то для реєстрації ФОПа (фізичної особи підприємця) потрібно виконати ряд дій:

1. Підготувати документи
- копія паспорта
- копія ідентифікаційного коду
(Для власників сучасних паспортів-карток копії документів, що підтверджують місце реєстрації)

2. Визначитися з КВЕД. Класифікатор видів економічної діяльності. У цьому питанні краще проконсультуватися з фахівцями або знайомими, які вже працюють як приватні підприємці.

3. Визначаємося з системою оподаткування. На даний момент їх три. Якщо не вказувати інший принцип оподаткування, то автоматично буде зареєстрований суб'єкт підприємницької діяльності - СПД - на загальній системі оподаткування. Багато що залежить від виду діяльності, який буде надавати ФОП, тому приділіть цьому питанню достатньо часу і виберіть найбільш підходящий варіант. Платник єдиного податку (ЄСВ) або з фіксованою ставкою. Всі варіанти мають ліміти по сумі обороту на рік.

4. Важливо пам'ятати, що реєстрація СПД (ФОП) здійснюється за місцем його прописки або як зараз прийнято вказувати - місцем реєстрації. Реєстрацію ПП здійснює держ служба управління юстиції. Крім копій документів необхідно подати заповнену реєстраційну картку.
Документи подаються особисто, або представником особи при пред'явленні доручення, яка оформлена і завірена у нотаріуса.

5. Заявник повинен бути повнолітнім і в разі зворотного, необхідно нотаріально завірений дозвіл від батьків, для багатьох може виявитися сюрпризом, тому не варто це питання обійти увагою. Також, якщо в службі реєстрації виникнуть питання, можуть запросити додаткові документи, але це відбувається вкрай рідко.

6. Після прийому документів заявник отримує лист про те, що його документи прийняті з зазначенням дати їх прийому.

7. На реєстрацію поданих документів відводиться два дні, в т.ч. день подачі документів.

8. За фактом реєстрації приватного підприємця йому видається виписка з ЄДР (Єдиного державного реєстру), яка і свідчить про реєстрацію ФОПа. Ось тут може виникнути затримка, так як для видачі такого витягу реєстратор повинен отримати інформацію з органів статистики, податкової та пенсійного фонду, які взяли на облік даний ФОП.

9. Нагадаємо, що наявність печатки для ЮРІДІЧЕКАЯ особи вже не є обов'язковою умовою, тому можна не витрачати час і гроші на її розробку і виготовлення. Однак, щоб зменшити ймовірність того, що документи можуть бути підроблені, печатка залишається як рекомендація з метою захисту оригінальності документів, що підписуються. (До відома, виготовити копію печатки по відбитку зараз займає всього пару годин; але кожен вирішує сам для себе)

10. Не забудьте, що отримання виписки з реєстру це не остання стадія реєстрації. Після цього доведеться відвідати податкову, де треба пройти фінальну стадію ідентифікації і реєстрації. Все буде залежати від того, який вид оподаткування був обраний при реєстрації ФОП.

Успіхів та прибутків! 

Ми писали про те, що НБУ скасував Постанову про заборону на зняття грошей з рахунків ФОП. Страждання закінчилися. У Нацбанку усвідомили свою помилку, а можливо навіть некомпетентність в питаннях що стосуються роботи фізичних осіб підприємців.

Читати також